....................................................................................................................................................................................................

Saturday, December 11, 2010

oink oink dah curi ubi TT~TT


baru hari tu rasa lega sebab tak jumpa oink! oink!
tapi hati ni entah kenapa boleh lak jumpa
mungkin jodoh memang qada' dan qadar kot


kesahnya waktu malam,
tengah khusyuk tengok tv ni~ tetiba dengar bunyi kat laman belakang
bulu dah meremang sebab takut kot2 benda len lak
mula2 hidupkan lampu, tapi tak senyap jugak
kacau mood betul, dah la tengah plot kemuncak cerita kat tv korea ni
last2 pergi lah ngendap.....
ngendap punya ngendap nampak macam daun ditiup angin
pergi la close up, BANG!


rupa2 nya "oink oink"
1st reaction ak bila nampak "oink oink" tu:
"bapak dia besar!"
tengok punya tengok,
rupa2 nya "oink oink" tu tengah menyodok tanah
nak amik ubi yang abah tanam kire2 dalam 3 minggu yang lepas


asihh~~ dah la hari tu dah curi, hari ni pon nak curi jugak ke?
geram jer ni..... last2 nanti kitaorang yang tak dapat makan ubi tu~
rasa macam nak rampas jer ubi tuh dari "oink oink" tu macam tarik tali
tapi apakah daya~ baik hati arn~ so let this one pass la~~
hahak padahal takut nak keluar


lepas tu apa lagi, jakun la~
bukan main seronok duduk tengok "oink oink" tu makan,
rasa macam pengkaji dalam cerita discovery channel lak.... muahahahahaha....
bila dah seronok duduk tengok tuh, mama datang.......
wosh~ kelentang kelentung! gedebang gedebung! mama buat bunyi guna kuali
nak halau "oink oink" punya pasal
rasa macam ada persembahan tarian naga pon ada,
abah pon tak ada waktu tu...
memang riuh sekampung dibuatnya 3 orang penghuni kat dalam rumah...........
pergi lari dari bilik ke bilik, dok ngendap "oink oink" kat luar,
macam explorace gitu~ siap ngan lampu picit tuh..... hahaha


last2 "oink oink" tu lari... laa~ baru perasan rupa2 4 ekor "oink oink" sebenarnya yang datang melawat sambil belajar ubi kat rumah...... warna coklat, saiz memang besar!!! kalau kena rempuh tuh sakit jugak tu...... dah tu pergila tengok diaorang yang semakin pergi dalam kegelapan malam (wahahaa sastra~)

p/s: berpeluh gak lepas penemuan dengan "oink oink" ni hahahaha,
lepas tu arn~ ak terfikir, kalaula orang bukan islam jumpa "oink oink" ni mesti dah boleh makan untuk sebulan, sebab saiz "oink oink" tu macam tak besar pulak arn pastu dikalikan dengan empat.... ish3~~ kenyang2.....

No comments:

Post a Comment