....................................................................................................................................................................................................

Monday, April 16, 2012

mimpi dilamar ? OMG !

Assalamualaikum ,

mahu menceritakan sebuah kisah tentang seorang dara yang bermimpi dilamar oleh Raja di dalam mimpinya .  kisah si dara tidur nyenyak dan berdengkur . terlintas awan'' mimpi di dalam sel'' otak berkembang si dara di malam hari (kot , sebab dah tido mati mane mengesah masa) . and then dalam mimpinya ~

datanglah sebuah kereta putih berkarpetkan merah disebuah rumah river cottage y penuh dgn bunga a.k.a rumah si dara . maka , terimalah si dara sepucuk surat ala'' undangan cinderella gitu . tertera di surat tersebut , tercatatlah majlis makan'' grand . 

keesokan hari , si dara dan bapanya berjalan menuju ke tempat undangan dengan uncangan kain macam kain baju sinchan diikat pada kayu (klasik woo ~) . berjalan menerusi seliku jalan dan terjumpalah mereka akan taman bunga yang sedia dengan kolamnya . mereka berposing tak hengat dunia guna kamera mereka , lalu , meneruskan perjalanan mereka . setibanya di jeti , mereka diiringi seorang manusia yang tak hengat akan jantinanya masuk ke dalam sebuah boat , or feri ?? setiba di destinasi , mereka tiba di satu rumah putih yang mewah ala'' restaurant (si dara pun tak pasti) . mereka disambut meriah oleh hamba'' abadi , wait ,  ke pelayan'' (?) dengan lemah gemalainya .

setiba di meja , terbentanglah makanan yang pelbagai juadahnya . si dara ketika itu hanya berfokus akan makanan dihadapannya tanpa menhiraukan kata'' yang diberikan kepadanya . namun , kefokusnya terbantut ketika disedarkan pelayan untuk menukar baju formal si dara di up stairs . dalam ketika menaiki tangga , si dara melihat dengan penuh "Uwoah" akan design bangunan tersebut . jalan punya jalan akhirnya si dara di bilik persalinan dan menukarkan bajunya . setelah itu , terlihatnya si dara akan habuk di meja lalu dibersihkannya . sepulangnya si dara di meja makan , yang lain sudah pun memulakan juadah mereka tanpa menunggu si dara . tanpa berasa apa'' si dara pun join lah makan (ape lagi kan) . but then , ada orang mintak tolong si dara ambilkan lauk di dapur . tanpa bantahan si dara pergi . setelah diambilnya lauk di dapur , semakin banyak permintaan dari orang kepada si dara . dan si dara melayan setiap kata'' tanpa sebarang bantahan (apakah ? ishk2) . busy punya busy si dara melayan ibarat pelayan , sampailah tiba masa dessert . dan ketika itulah si dara hilang kesabarannya apabila melihat ice cream .

dan semua terhenti ! si dara berdiri tegak di hujung meja dan ketika itulah seorang pemuda mengajak si dara jamah ice cream tersebut . si pemuda mengambil dulang di tangan si dara dan membiarkan si dara merasa juadahnya . namun , tak sampai sesudu si dara menjamah ice creamnya , ice creamnya diambil oleh pelayan untuk membersihkan meja . si dara tidak puas hati . si dara tidak berasa kenyang (rasa biasa'' je) akan makan malam tersebut namun tidak berkata apa'' (pelik betul) . sampailah ketika si dara dan bapanya mahu pulang . si dara ditahan oleh pemuda sebelumnya . si pemuda meminta maaf akan ujian kesabaran yang si dara perlu hadapi . dan jeng jeng jeng ! keluarlah cincin (xtau bape karat) . si dara melihat dengan kebingungan , dan si pemuda tersebut segera menerangkan setiap detail di hatinya . dan ketika itulah si dara tahu bahawa pemuda tersebut adalah raja atau org koperat berjawatan high dan lamaran tersebut terhasil . dan belum sempat si dara meluahkan perasaannya .

spoil ~~~

si dara terjaga dari tidurnya , angkara kakaknya mencampakan kucing di atas badan si dara suruh bangun , dengan perasaan hampeh . si dara menepis ekor kucing yang hampir menyapu mukanya . dan berakhirlah pelamaran tersebut tanpa kesudahan .

THE END

2 comments: